Teknoloji

Threads, Twitter’ı yok etmek için gün sayıyor!

Yayınlandı -

/

En uzun süre boyunca Facebook ve Twitter baskın sosyal platformlardı. İkincisi hiçbir zaman Facebook’un kullanıcı metriklerine ulaşamadı, ancak her zaman en önemlisi gibi görünüyordu. Sohbet orada gerçekleşiyordu. Ve Twitter, Facebook’un sadece hayal edebileceği bir şekilde TV’nin her yerine geçmişti. Ancak Facebook (şimdi Meta) en çılgın rüyalarında bile Twitter’ı kendi klonuyla alt edebileceğini düşünmedi. Threads artık indirilebilir durumda ve en önemli Twitter alternatifinin gelişine tanıklık ediyor olabiliriz.

Ama bu sefer farklı olabilir. Bu Mastodon değil, Bluesky de değil. Dünya çapında milyarlarca kullanıcısı olan bir şirketten gelen bir uygulama. Aylık bir milyardan fazla kullanıcısı olan mevcut bir platform (Instagram) üzerine inşa edildi. Threads’in kullanmak için sadece aynı girişi kullanıyorsunuz. Ve Instagram’da takip ettiğiniz kişileri kapıdan çıkar çıkmaz takip edebilirsiniz.

Tüm bunlar sadece Meta’nın rekabeti kopyalama konusunda çok hızlı olması nedeniyle mümkün değil. Çünkü Elon Musk dizginleri ele aldığından beri Twitter’a zarar veriyor. Threads Twitter’ı öldürdüğünde ve öldürürse, bu Musk’ın suç ortaklığı ile olacaktır.

Twitter’ın geçtiğimiz hafta sonu gerçekleştirdiği ve belirli sayıda tweet’ten sonra içeriğe erişimi engelleyen eylemleri, Twitter’ın tabutuna çakılan son çivilerden biri olabilir. Twitter ölmedi ve toparlandı. Ancak Elon Musk’ın CEO’su olmaması gereken sosyal platforma müdahale etmeye devam etmesi Twitter’a zarar vermeye devam ediyor.

Threads’in, Twitter’ın en son yaşadığı büyük sorundan hemen sonra piyasaya sürülmesi şaşırtıcı değil. Tüm bu karmaşadan faydalanmanın en iyi yolu bu: Twitter’ın durumundan en çok şikayet edenlere, ihtiyaçlarını destekleyebilecek benzer bir platform sunmak. Her şey Instagram üzerine kurulu olduğu için zaten bir hesaplarının olabileceği bir platform.

Tarih, Facebook’un yeni özellikleri kendisi icat etmeden sosyal inovasyondan en iyi şekilde nasıl yararlanacağını bildiğini gösteriyor. Şirket, çoğu insanın özel görüşmelerini yaptığı yerin burası olduğunu bilerek 2014 yılında WhatsApp’ı neredeyse 20 milyar dolara satın aldı. Birkaç yıl önce de Instagram’a karşı rekabet etmek zorunda kalma korkusuyla 1 milyar dolar harcamıştı.

Yeni Kitap / D&R

Trend

Exit mobile version